:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

19.9.10

Sepasang kurung biru


Sepasang Kurung Biru
( Penyanyi : Khairil Johari Johar )

Tiada salam atau ucapan
Tiada pesan tanda ingatan
Suasana penuh keriangan
Ku teringat pada seseorang
oh...

Di hari yang berbahgia ini
Hatiku kosong dan sepi sekali
Betapa manis kenangi lalu
Menyambut raya bersama denganku
oh...

( korus )
Tiada bisikan lembut yang ku dengar
Hanya suara azan sayup bergema
Masih kurasakan hangat tanganmu
Di pagi raya bersalam dengan ku

Tetamu datang tetamu pergi
Namun tak tiba orang ku nanti
Hanya sepasang kurung nan biru
Menjadi teman mengubat rindu ku
oh...



Tiap-tiap kali tibanya raya, aku mesti nakd engar lagu nihh.. Kiranya lagu wajib aku untuk tiap kali Syawal menjelma.. Suka sangat. Siap wat ringtone untuk handphone tau. Pada aku lagu ni ada 'feel' dia yang tersendiri. Masa kechik-kechik dulu aku ingat naseer wahab yang nyanyi lagu ni... rupa-rupa nya bukan di, orang lain yang nyanyi - khairil johari johar. Sebab suara dema lebih kurang sama jer, tu yang aku silap orang tu..


Bila dah besar sket baru leh boleh kenal penyanyi betol lagu ni - sekarang ni jadik pensyarah muzik tu.. Melodi dan lirik yang indah untuk lagu ni. Ehh bukan lagu ni je aku suka tau, lagu-lagu raya dolu-dolu yang lain pon aku suka gak. Cam lagu raya 4u2c, feminin, aishah, ahmad jais, saloma, p.ramlee dan lain-lain lagi lah.. Lagu-lagu raya zaman dolu-dolu dengan zaman aku budak-budak ni aku rasa lebih beshhhh dari lagu raya zaman sekarang.. Walau banyak lagu raya baru TETAPI lagu raya yang dulu juga yang bagus..

No comments:

:: Blogger