:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

23.1.17

Perihal anak

Bilamana orang sekeliling bercerita perihal anak-anak, kita yang mak-mak ni pon akan ikut sembang sama dengan topik diorang tu.

Antaranya:

1- Anak pakai pampers brand apa?
Drypers, Huggies, Petpet.

2- Anak minum susu apa?
Anmum, Dutch Lady - susu tepung.
Goodday - susu kotak.

3- Baju anak-anak beli kat mana? Brand apa?
Saya akan beli baju anak-anak saya mengikut kesesuaian. Takde special brand. Yang sedap mata memandang, selesa dipakai, dengan harga berpatutan. Beli kat mana-mana pun takpe, yang penting selesa pakai.

Saya pernah beli brand Pureen, Tollyjoy, Jbaby, Masterbaby, yang takde brand pun ada...

Saya minat pakaikan anak-anak saya dengan seluar askar. Cantik dan kemas. Beli kat pasar borong, harga sangat berpatutan dan memang ada saiz yang sesuai (anak saya umurnya 3 dan 5 tahun).

4- Barang mandian?
Sebamed - masa si abang baru lahir, badan dia rengsa. So gunakan mandian sebamed untuk dia.

Drypers, Pureen - jenis head to toe. Senang sekali harung dari kepala sampai kaki, syampu dengan sabun badan all in 1.

Pakai yang sesuai dengan kulit mereka. Saya sentiasa sediakan bedak Agnesia yang botol merah tu, gunakan kalau badan diorang kegatalan.

5- Botol susu? Pencuci botol?
Pureen, Tommy Tippee, MAM - botol susu.

Pureen - pencuci botol.

6- Breast pump?
Memula pakai tangan. Lepas tu beli brand UniMOM.

7- Kasut dan selipar / sandal jenis apa?
Kasut eh.. yang mana muat dengan kaki mereka. Terbaru beli kat dalam UO, saiz tepat harga hebat.

8- Mainan
Si abang suka kereta. Banyak dah koleksi dia.
Si adik suka buku. Buku / majalah ayah dia pun, dia akan kata "buku adik"...

9- Gajet
Anak saya takde gajet sendiri, semua pakai makpak punya.

No comments:

:: Blogger