:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

8.11.14

Milk booster

Repost from fb Fabulousmom




Kepada breastfeeding mom, boleh lah cuba mana-mana yang sesuai untuk dijadikan milk booster.
Setiap orang tak sama.
Rezeki masing-masing.
Saya sedang cuba makan kapsul habbatus sauda.

Kalau kena cara dan bersesuaian memang susu akan bertambah dan mencurah-curah banyaknya.
Boleh buat stok EBM.
Kalau tak berjaya, kena cuba lagi.
Cuba dan cuba dan cuba sampai berjaya.
Jangan mudah putus asa.
Demand and supply diteruskan...

Macam saya, perahan susu hari ini adalah untuk stok esok.
Bila ada lebih untuk kegunaan hari seterusnya.
Stok EBM dah tinggal sikit je.

Yang saya praktiskan, bila anak dah tidur atau dah kenyang menyusu, saya teruskan perah susu.
Dapat sikit pon takpe.
Setiap 3 jam sekali saya perah susu atau susukan baby.
Yang penting jangan mengelat untuk perah/pam susu.

Semoga berjaya untuk semua.
Sokonglah BREASTFEEDING...

posted from Bloggeroid

No comments:

:: Blogger