:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

19.9.13

Majalah



Macam dah lama tak beli majalah.
Suratkhabar pun dah kurang baca.
Rancangan tv pun tengok bila sempat je.
Dengar radio pula masa dalam kereta.
Semua bergantung pada keadaan dengan yang mana sempat je...

Minggu lepas pergi kedai beli majalah PAMA dengan Harmoni.
Majalah PAMA untuk tambah ilmu keibubapaan dan kekeluargaan.
Sejak ada anak ni nak kena selalu membaca dan tambah ilmu di dada.
Itu nak tahu, ini nak kena ambil berat. Macam-macam lah...
Selain tu, saya baca kat blog - pengalaman para blogger dalam mendidik anak-anak..

Majalah Harmoni tu pula untuk santai-santai.
Intai-intai dekorasi rumah/ruang, masak-masak dan juga kekeluargaan.

Penyebab kurangnya beli majalah ialah:
1) Saya suka ulang-ulang baca dari kulit-ke-kulit setiap majalah tu.
Selagi tak bosan, saya akan baca.
2) Tengok muka depan majalah.
Kalau intipati menarik dan model pun ok, baru saya beli.
Agak-agak tak menarik hati dan minat saya, saya takkan beli.
3) Terlalu banyak iklan dalam majalah.
Dah macam kedai jamu bergerak tapi berkonsepkan majalah.
4) Kongsi baca dengan adik-beradik.
Bila sorang beli, yang lain baca je. Takkan beli majalah yang sama. Membazir.

posted from Bloggeroid

No comments:

:: Blogger