:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

7.10.11

Sungguh la sengal

...ya, memang sengal yang teramat sangat. Selalu tu kalau aku nak tukar cartridge printer, ada jer alasan nyer - Baru tukarlah, masih banyak lagi lah, kan belum habis lagi kenapa nak tukar pulak... Banyak sangat alasan yang tak boleh pakai..... Sampai naik fedup tau..



Kenapa tukar cartridge yer...???
Helllllllloooooooooo pakcik, dah kalau aku print gambar ( of coz colorful kan ) then yang keluar hitam putih, tu apa cerita. Pastinya ada something wrong dengan printer. Tu yang aku nak tukar cartridge. Dah elok-elok dulu ada printer bagus, department ko downgrade kan printer kat department aku. Kitorang memang tak kisah, yang penting kualiti printing bagus. Niiiiiiiiiiiiiiiiiii printing ntah hapa-hapa. Harap je printer mahal tapi cartridge teruk. Quality out, bad performance.

Nah, hari ni tersuluh masalah tu kat orang atasan department ko. Bukan aku yang pergi mengadu tapi dia yang datang sendiri menerima masalah kami...

Alkisahnya...

Pegawai staff A : Saya nak print gambar kat sini boleh?
Aku : Boleh tapi printer color ni tak berapa nak elok. Bila print tak cantik. Quality out.
Pegawai staff A : Ye ker.. Kenapa tak beritahu kat department saya?
Aku : Dah beritahu pada staff A tapi dia kata itu cuma masalah cartridge sahaja. Bila print document yang berkaitan dengan kualiti, hasilnya mesti tak elok.
Pegawai staff A : Staff A, datang kat pejabat xxxx ni. Tengokkan performance printer color.

Tak sampai 5 minit staff A datang...
Staff A : Apa masalah ni?
Pegawai A : Tolong tengokkan printer color ni, saya nak print report bergambar. Tapi diorang kata kualiti printing tak elok. Saya nak cepat.
Staff A : Baik.

Staff A menge-check lah printer color itu..
Staff A : Ini masalah cartridge je. Isi borang tukar cartridge.
Aku : Ha yelah.... ( aku pun isi borang, suruh bos sain ).
Staff A : Saya tukar cartridge printer ni dulu.
Pegawai A : Cepat sikit. Saya masuk meeting dulu, nanti saya datang balik. Printer memang tak elok kualitinya yer??? Tukar je yang baru..
Aku : Ye, cadangan yang bagus. Yang ada ni performance teruk..

Buat kerja sambil pot-pet-pot-pet...
Staff A : Kenapa tak check cartridge sebelum print?
Aku : Selalu lah check.... memang printer ni yang tak OK. Harap jer printer mahal, tapi cartridge re-cycle. Bila print jadilah tak elok. Tukar je lah printer ni dengan yang lain.
Staff A : Ala, tukar cartridge elok lah tu. Buat apa nak tukar lain...
Aku : Ha..ha.. silalah tukar cartridge tu. Tengok elok tak elok. Mana ada orang print kaler tapi keluar hitam putihhhhhh.... ( sengal betul orang tua ni, cakap pun tak paham-paham.. )
Staf A : Ye...tukar cartridge elok lah tu...

Selepas beberapa masa.... Selepas cartridge printer di tukar..
Staff A : Tolong print 1 gambar.
Aku : Ye.. ( aku print document yang ada tulisan dengan kaler )...
Staff A : Apa lagi ni..
Aku : Tengok ni, print gambar keluar separuh je. Pastu tu warna biru bersepah-sepah...
Staff A : Cuba print lagi sekali...
Aku : Alah, sama je lah... print macam mana pun tetap tak elok. Tukar je printer tu kenapa???? Dah memang tak elok, tukar jer yang baru... ( masa ni aku dah hangin dah, malas nak layan bertekak, terus aku diam )


Tengok...tak pernah nak paham dengan masalah kitorang. Printer + cartridge nyer memang bermasalah tapiiiiiiiii still taknak terima cadangan suruh tukar printer. Apa ko dapat komisen ker dengan sewaan printer ni???? Aku kalau ada lesen membunuh, dah lama dah aku buat.

# Update - bukan bunuh orang eh, tapi bunuh aka men-jahanam-kan printer tu.. Menyusahkan orang jer..






Bila cakap tak paham, dah nampak pun boleh buat-buat tak paham-paham lagi. Sengal yang amat....

Tolong lah pahaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmm dengan masalah kitorang ni.

Bukannya mintak bulan bintang cuma mintak printer dengan cartridge yang berkualiti,
supaya bila print document sedap hati.
Tak ler kena maki dengan customer bila document takde kualiti.

Ada paham???

Sekian.

No comments:

:: Blogger