:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

8.6.11

June-18 : My craving

My craving yer.... Bukan mengidam sebab mengandung yer... tapi aku akan 'gila' bila tiba musim buah-buahan. Dan yang paling aku suka adalah buah durian - sedap sangat. Mulalah gatal-gatal wallet keluarkan duit beli durian - jadi  mengidam bila tak dapat makan.


Sebab tu bila ada orang jual durian, aku mesti nak beli. Sekurang-kurangnya dapatlah merasa, mana tau esok-esok dah tak jual. Lagi-lagi sekarang ni, harga durian mahal. Kejap ada jual, kejap takde jual. Tapi beberapa minggu lepas dah dapat makan, beli kat SMART Pandan. Hilang sudah rasa mengidam. =)

Aku memang sukalah dengan durian ni. Kiranya satu family suka makan durian. Isinya yang lemak manis lagi sedap tu....fuuhhh...menjilat jari. Kata orang, yang pahit tu yang sedap. Kata aku pulak, mana yang aku makan empuk, enak, lemak, manis, ada pahit sikit - yang tu aku kata manis dan sedap.


Tapi ada jugak yang kata durian ni tak sedap, bau busuklah, apalah...siap mengamuk-ngamuk bila tau ada kawan lain yang makan durian. Dah macam orang bersalah pulak bila makan durian. Ala aku bolayan je semua ni, takde masa nak fikir. Diorang taknak makan, diorang punya pasal. Yang penting aku dapat makan. Tak ganggu orang lain punnnn....

Tapi jangan ingat yang kitorang tak suka makan buah-buahan yang lain. Cuma bila kata 'ada jual durian' jer, mesti usha punya lah...

No comments:

:: Blogger