:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

25.3.10

Week 4 - No sweat

Minggu ni punya entri bertajuk " No Sweat @ Tidak Berpeluh ".
Tajuk menarik lagi tertarik.

Setiap orang pasti akan berpeluh walau dalam kadar yang sedikit. Ada ker yang tak berpeluh langsung??? Wah itu orang ke bukan. Baik periksa betul-betul.... hahahahha hehehehh ( melawak jer... ). Berpeluh itu biasa / normal. Tetapi terlalu banyak berpeluh tu yang jadi tak normal. Dalam erti kata lain, berpeluh dengan kadar yang banyak (  mudah berpeluh walau dalam apa jua keadaan ). Ada tu tak kira tempat, cuaca panas ker, sejuk ker pasti  sweat kan. Ada jugak yang dok dalam air-cond pun boleh berpeluh....  Susah kan nak kawal peluh ni.. Kita juga akan berpeluh dengan tak disangka-sangka. Contohnya bila kita rasa gementar ker, takut ker dan sebagainya lah.... Bahagian yang menyumbangkan aktiviti perpeluhan pula ni pastinya ketiak, kat pelipat kaki dan juga badan kita. Kadang-kadang tu kepala pun berpeluh tau. Lagilah bila kita bersukan, memang banyak peluh yang keluar. Berpeluh-adalah-sihat. Terlalu-banyak-berpeluh-pasti-tidak-selesa.

Bila terlalu banyak peluh yang keluar, so bau yang kurang menyenangkan pun timbul. Pastinya bau-bauan itu tidak menyenangkan diri kita sendiri dan orang disekeliling kita. Mulalah kita rasa malu nak bercampur dengan orang sekeliling kita. Rasa rendah diri juga akan terbit bila keadaan ini terjadi. Kalau pun bukan kita yang terlalu banyak berpeluh ( orang lain yang berpeluh ), pasti kita juga takkan selesa berada di dalam situasi tersebut. Rasa tak best kan??? Ada tak cara nak atasinya??? Pasti lah ada. MANDI. Betul ker dengan mandi jer, bau-bau tu terus hilang??? Mungkin ya dan mungkin juga tidakkkk.... Kalau dalam sehari 5-6 kali kita berpeluh takkan nak kena mandi 5-6 kali juga???? Tak perlu semua tu. Cukup dengan guna deodorant / body spray bila dah selesai mandi. Mudah kannnn........ Terlalu banyak deodorant / body spray yang ada dalam pasaran sekarang ( ada juga menyebutnya sebagai odorono yer... ). Kat pasaraya, kedai-kedai runcit semua tu ada. Even kat farmasi pun ada. Mudah lah nak cari. Pilih sahaja mana yang berkenan dihati, beli-bayar dan boleh terus digunakan. Semua tu membantu kita untuk mengurangkan peluh. Membuatkan kita rasa selesa dan nyaman sentiasa. Ada tu boleh kekal segar sepanjang hari.... Kita pun tak rasa malu untuk berdepan dengan orang sekeliling kita. Kita punya self-esteem pun tinggi. Berada dalam kedaan selesa, membuatkan kita lebih yakin dalam melaksanakan apa jua aktiviti di dalam apa jua keadaan.

OK, nak bagus lagi, gunalah barangan dari rangkaian Adidas Action 3 ni. Ianya mudah dan senang digunakan. Produk ini memberi keselesaan berpanjang dalam mencegah perpeluhan, anti-whitening dan 0% alkohol. Bagus tak? Cool kan produk ni. Ada 6 jenis kesemuanya - FRESH, INTENSIVE, CONTROL, SENSITIVE, PURE dan PRO-LEVEL. Untuk kaum adam dan hawa. Pastinya kita akan rasa selesa dan nyaman sentiasa sepanjang hari dengan haruman yang segar setelah menggunakan produk ini. Boleh dikatakan sebagai produk " 2 in 1 ". Pertama - untuk mengawal perpeluhan, kedua - sebagai haruman. Rasanya dah tak perlu guna perfume lagi bila guna produk adidas ni. Wahai kaum hawa dan adam sekalian, bolehlah kita bersama-sama menikmati kebaikan-keharuman dari produk. Marilah bersama-sama menentang overflow perpeluhan untuk kebaikan bersama....

Sertai Project Alpha Musim ke-2 ni kat facebook dengan klik terus pada bagde ni.
Mudah-cepat-senang.

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.
Auditions are now open!

No comments:

:: Blogger