:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

13.3.10

Week 2 - I Just Love Good Smelling People

Wangi dan bersih, itu satu kemestian bagi diriku.... Walaupun dalam keadaan kerja yang padat, wangi dan bersih @ bersih dan wangi ini, tetap menjadi keutamaan. Ada ker orang yang tak suka wangi-wangian ni? Ada ker? Mesti lah takder kan... Semua suka wangi dan bersih. Sebab bau yang wangi dan berkeadaan bersih ini, amatlah disukai oleh semua golongan. Maka dengan itu, terbitlah rasa segar dari dalam diri (kalau bau badan kuat sangat, keadaan akan jadi tak selesa....). Nak buat kerja apa pon, pasti mudah dan selesa. Hati pun rasa tenang jerrrr......

TETAPI, ada juga yang tak ambil peduli dengan keadaan diri sendiri, bau badan kuat sangat lah..... Tak endah kan dengan bau badan sendiri. Sampai ada yg kena tegur dengan rakan sepejabat. Ye lah, baru masuk keje tapi badan bau macam kambing. Mana boleh tahan..... Bila ditegur, tak boleh nak terima. Melenting, marah....cakap kita ni suka jaga hal orang lain. Kita ni bukannyer apa, nak menasihat je tapi dah disalahertikan. Dikata nye kita ni suka jaga hal orang lain. Ada ke patutttt..... Susah kan mereka-mereka ni nak terima teguran.

Yang menegur tu pulak janganlah over. Tegur kat khalayak ramai akan menjatuhkan maruah orang lain. So kena tegur dengan cara yang berkhemah. Kalau rasa susah nak tegur orang yang macam ni, apa kata hadiah kan mereka dengan wangian dari adidas action 3. Wangian dalam bentuk semburan "body spray" ni ada lima jenis; control, intensive, pro level, sensitive dan fresh. Bungkus elok2, then hadiah kan pada target (yg de smelly odor tu...). Pasti penerima akan faham maksudnya... Cuma jangan terlalu berharap. Selalunya perubahan yang terjadi tu akan berlaku sedikit demi sedikit. Be patient!!!!


Hhmmm baguskan wangian ni. Kalau raser malas dah nak tepek minyak wangi, guna jer adidas body spray ni. Mudah dan senang, Cuma sembur pada bahagian bawah lengan @ ketiak kita. Masa nak sembur tu, agak2 lah, jangan sampai abis 1 botol plak. Guna lah dengan cermat dan berkhemah.

Me pon selalunya memastikan diri ini dalam keadaan segar, wangi dan bersih setiap hari. Taknak lah de bau-bau yang kurang  menyenangkan. For my husband, penggunaan body spray ni amat mudah dan praktikal.. Tak perlu lagi pakai deodorant. Kemana-mana cuma perlu bawa body spray jer.. Nak wangi lagi, sembur sket minyak wangi lah. So, that is why " I just love good smelling people " around me. Kita selesa, orang disekeliling kita bertambah-tambah lagi lah selesa dengan tiadanya bau badan yang kurang menyenangkan....

Jom sertai projek alpha ni. Nak senang, klik je pd fb badge kat bawah ni. Mudah kan...






Projek Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.



p/s : 1st time ni nak join nuffnang nyer projek alpha. Cam tak cayer jer... hehehehhe =)

No comments:

:: Blogger