:: CUTE gift & GREAT souvenir, click here.. ::

1.12.09

TUHAN memberi makanan yang terbaik untuk tubuh kita

Lobak
Sehiris lobak seperti sebiji mata. Anak mata dan iris adalah seperti mata manusia. Kajian sains telah membuktikan lobak meningkatkan pengaliran darah dan fungsi mata.

Tomato
Berwarna merah dan mempunyai 4 bahagian. Kajian mendapati bahawa tomato sarat dengan likopin yang merupakan sumber makanan bagi jantung dan darah.

Anggur
Setangkai anggur menyerupai bentk jantung. Setiap biji seperti satu sel darah yang kini didapati sebagai sumber makanan juga bagi jantung dan darah yang lebih berkesan.

Walnut
Rupa bentuknya adalah seperti bentuk otak yang kecil, bahagian kiri dan kanan, serebrum atas dan bawah. Kedutannya pula menyerupai neo-korteks. Kacang walnut membantu peningkatan lebih 3 dozen neutron-transitters untuk otak berfungsi.

Kacang kidney
Ia menyeruapai betuk buah pinggang manusia. Tugasnya merawat dan mengekalkan fungsi buah pinggang.

Bok choy, rhubarb dll...
Bok choydan rhubarb berbentuk seperti tulang. Makanan ini khusus untuk kekuatan tulang. Seleri adalah makanan khusus untuk kekuatan tulang. Tulang terdiri daripada 23% sodium. Jikan kandungan sodium dalam badan berkurangan, ia akan menarik sodium dari dalam tulang dan mengakibatkan tulang menjadi lemah. Makanan inin akan menggantikan kehendak skeletal badan manusia.

Avokado, terung, pear
Avokado, terung dan pear pula menyerupai rahim dan serviks wanita. Ia memberi tumpuan kepada kesihatan dan fungsi organ-organ ini. Berdasarkan kajian, jika seorang wanita makan sebiji avokado seminggu, ia mampu mengimbangi hormon wanita, membuang berat badan setelah bersalin dan mencegah kanser serviks. Terdapat 14,000 khasiat kimia fotolitik di dalam sebiji buah avokado.

Buah tin
Buah ini mempunyai banyak biji dan tumbuh secara berpasangan. Buah tin mampu meningkatkan pergerakan dan bilangan sperma lelaki disamping merawat kemandulan lelaki.

Keledek
Ia menyerupai pankreas dan ia berfungsi mengimbangi indeks glikemiks penghidap kencing manis.

Buah citrus
Oren dan buah citrus lain menyerupai kelenjar susu wanita. Ia membantu kesihatan payudara serta pergerakan limpa payudara.

Bawang
Sayuran ini seperti sel tubuh manusia. Kajian telah membuktikan yang bawang dapat membantu membersihkan sel-sel tubuh manusia. Bawang putih juga dikatakan dapat membuang radikal bebas dari tubuh manusia.

----------

Semoga memberi manfaat kepada semua....


** p/s : info dr keratan sebuah majalah

No comments:

:: Blogger